понедельник, 6 апреля 2020 г.

Створення сприятливих умов праці у перукарні сприяє підвищенню працездатності майстрів, підвищує якість роботи та збільшує їх продуктивність. Зразковий порядок і підтримання чистоти у всіх приміщеннях перукарні - одна з основних умов попередження захворювань. Виконання цієї умови необхідно, так як протягом робочого дня перукарню відвідує велика кількість людей, серед яких можуть бути і хворі. Протягом робочого дня на організм перукаря впливає багато несприятливих факторів: постійне перебування в приміщенні, тривале перебування на ногах, вплив деяких хімічних речовин при окремих видах виконуваних робіт (забарвлення, завивка), дія підвищеної температури (сушка), недостатня кількість ультрафіолетових променів і ін Для оберігання домашнього одягу майстра від забруднення, а також з гігієнічною метою працівники перукарні повинні користуватися спеціальним одягом, яка складається з халата і шапочки або косинки. Халати шиють з бавовняної білої тканини. Фасон халата може бути різним. У звичайних перукарнях використовують халати з застібкою спереду. Майстри, які працюють в лікарнях, користуються халатами із застібкою ззаду. Найчастіше застосовуються халати з довгими рукавами на манжетах. Можна використовувати також халати з короткими рукавами, але в цих випадках одяг під халатом повинна бути теж з короткими рукавами, щоб у процесі роботи вона не забруднювалася. Халат і шапочка - це санітарна одяг, яка видається працівникам перукарні безкоштовно. Згідно з наказом Міністерства комунального господарства УРСР № 295 від 30 вересня 1957 працівникам перукарні встановлено такі норми видачі спецодягу: майстрам-перукарям - 2 халата, 2 шапочки або косинки строком на 1,5 року; манікюрниці та педикюрша - 2 халата і 2 шапочки строком на 2 роки; прибиральницям і касирам - 2 халата і 2 шапочки строком на 2 роки. Халати необхідно міняти 2-3 рази на тиждень. Для прання їх відправляють в пральню. Прати халати на дому категорично забороняється, так як майстер разом з халатом може занести додому інфекцію і заразити членів своєї сім'ї. Робота в брудних халатах може з'явитися причиною поширення заразних захворювань. Велике значення набуває правильне зберігання спецодягу. Найкращий в санітарному відношенні спосіб зберігання халатів - в шафі. Кожен працівник повинен мати індивідуальний шафа. У нижній частині шафи повинен бути ящик або полиця для зберігання взуття. Якщо в перукарні встановлені шафи з двома відділеннями, то в одному з них треба зберігати халат, в іншому - верхній одяг. Перемена відділень для зберігання верхнього одягу та халата не допускається. Якщо в перукарні встановлені шафи з одним відділенням, то в них зберігають лише одяг, а халати вішають на відкриту вішалку, де кожному майстру відведено окремий гачок. Зберігання одягу і халатів разом не допускається, так як при цьому одяг забруднюється волоссям, лусочками шкіри, обрізками нігтів. Санітарні вимоги до робочого місця майстра. Утримання робочого місця майстра в чистоті і порядку - невід'ємна частина перукарського обслуговування. Безпека перукарського обслуговування залежить від виконання майстрами санітарних вимог, зокрема санітарних вимог, за змістом робочого місця. Перед початком роботи кожен перукар, манікюрниця, педикюрша повинні підготувати своє робоче місце. На туалеті розміщуються необхідні для роботи інструменти та інші приналежності. На туалетного дошці встановлюються флакони з одеколоном, рідким милом, дезинфікуючим і кровоспинну розчинами, пульверизатор, пудрениця, спиртівка та ін Предмети, якими в процесі роботи доводиться користуватися частіше, кладуть справа, ближче до майстра. У правому верхньому ящику тумбочки розкладають інструменти. Предмети, якими в процесі роботи майстер користуватися не буде, не повинні стояти на туалеті. Дно ящиків туалету має бути застелене чистою білою клейонкою або хлорвінілової плівкою. Після закінчення робочого дня інструмент складають у футляр з медичної клейонки. Використання футлярів з тканини, пакетів з паперу забороняється, так як вони важко піддаються очищенню. Перукарське обслуговування в жіночих залах пов'язано з використанням великої кількості інструментів. Предмети для перманенту, хімічної завивки слід зберігати в ящиках, які легко піддаються дезінфекції та миття. Для цих цілей використовують ящики з плексигласу, емальовані підноси і т. д. Необхідно пам'ятати, що зберігати зазначені предмети в мішечках з тканини, паперу, в коробках забороняється, оскільки їх не можна дезінфікувати. До початку роботи майстер отримує у бригадира або у кастелянші певну кількість білизни. Чиста білизна складається на полиці тумбочок. Брудна білизна після обслуговування кожного відвідувача відразу передається в підсобне приміщення. Зберігання в тумбочці брудної білизни забороняється, оскільки це може призвести до забруднення чистої білизни. Не можна також тримати в тумбочці особисті речі майстра. Такі санітарні вимоги до робочого місця майстра. Санітарні вимоги до роботи майстра. Перукарі повинні постійно пам'ятати, що під час роботи вони зобов'язані строго виконувати санітарні правила, які спрямовані не тільки на охорону здоров'я населення, але також і самого майстра. Санітарні вимоги при виконанні окремих видів робіт були викладені у відповідних розділах. Тут ми зупинимося лише на загальних санітарних вимогах, які необхідно виконувати при проведенні будь-якого виду обслуговування. Перед обслуговуванням кожного відвідувача майстер повинен вимити руки з милом і витерти їх чистим рушником. Відвідувача слід покрити чистим, що не було у використанні білизною - пеньюаром або серветкою, на підголівник підкласти чисту серветку. Потім треба продезінфікувати інструменти. Необхідно пам'ятати, що кожен раз треба користуватися чистим матеріалом (серветкою, ватою). Так, для припудривания використовується тільки чиста вата, що викидається негайно після вживання. Те ж правило відноситься до серветкам для обтирання особи, компресу і пр. Використану білизну не можна накопичувати на робочому місці-його необхідно відразу передавати в підсобне приміщення. У роботі майстра велике значення має вміння правильно дезінфікувати інструменти. Перш ніж приступити до роботи, майстер-перукар повинен уважно оглянути шкіру обличчя і голови відвідувача. Якщо є хворобливі зміни шкіри, волосся або нігтів, і відвідувач не надає довідку про незаразності свого захворювання, то обслуговувати такого відвідувача не можна. Медичні огляди та їх значення. Відповідно до інструкції Міністерства охорони здоров'я СРСР від 6 травня 1961 № 352-61 і доповненням до інструкції від 26 серпня 1965 № 10-83/14-104 всі працівники перукарні перед вступом на роботу повинні пройти лікарський огляд і мати довідку про допуск до роботи. Завдання таких оглядів (званих попередніми) - не допустити на роботу осіб із захворюваннями, при яких робота в умовах даного виробництва протипоказана (тобто можуть бути загострення вже наявного захворювання або може розвинутися професійне захворювання).

Комментариев нет:

Отправить комментарий